View EW Stats
Jump to content
Engineering Wall

Sign in to follow this  
fotbollstrjelikh

Juventus tröja påfrestningen av tidigare spel

Recommended Posts

Coach Zlatko Dalic sade att VM-finalen kommer att producera "en seismisk händelse" hemma i Kroatien, oavsett resultatet mot Frankrike. Kroatien har nått finalen i en stor turnering för första gången i lagets 26-åriga historia, och Liverpool barn tröja Dalic sa att medan han inte visste hur fans skulle fira, visste han att alla skulle Barcelona tröja vara glada. "Vinn eller förlora imorgon, det kommer att bli en seismisk händelse", sa Dalic på en presskonferens på lördag. "Detta ger oss styrka och motivation. "Det kan inte vara något bättre ögonblick för en spelare eller en tränare än i morgon. Vad som än händer kommer vi att vara glada och stolta för att vi förtjänade det." Mittfältaren Ivan Rakitic sa på fredagen att "det kommer att finnas 4,5 miljoner spelare på planen" mot Frankrike, med hänvisning till Kroatiens befolkning och den stolthet spelarna kommer att känna för sitt land. Dalic kommer inte att ha så många spelare att välja mellan, men sa att han inte har några större skada oro trots att han spelat tre på varandra följande 120 minuters knockout-round-spel. "I morgon är VM-finalen," sa Dalic. "Spelarna vet vad det betyder. En sak som gör mig glad är att alla mina spelare säger om de inte är 100 procent, och om de inte kommer att kunna ge sitt hela under matchen, förväntar jag mig att de berätta för oss ." På grund av Juventus tröja påfrestningen av tidigare spel, och delvis för att de hade en färre dag efter sin semifinal seger än Frankrike, ville Dalic inte utöva sina spelare i dagarna fram till finalen i Moskvas Luzhniki Stadium. "Vi insisterade inte på övningar," sa Dalic. "Vi har inget att öva. Vi behöver avkoppling och vila. Vi har några mindre skador men jag hoppas vi kommer att övervinna dem idag och alla mina spelare Barcelona barn tröja kommer att vara redo att spela. "Vi skapade en sådan grupp där de kommer att erkänna och kommer att säga," Jag måste missa finalen ", om de inte är klara. Om de inte är redo, har vi bra spelare på bänken som går upp för att gå." Under tiden sade Luka Modric att beslutsamhet och självtro alltid var viktigare än fysisk statur i fotboll och det kommer att vara lika sant i finalen. Den diminutiva mittfältaren sa att han har använt diskussionen om sin Barcelona tröja storlek som motivation under hela sin karriär och tycker att hans lags mentala seghet kommer från deras uppfostran. "Jag har sett stora svårigheter i mitt liv," sade Modric, som bodde i flyktingvärdar i flera år som ett barn efter Jugoslaviens uppbrytning. "Det viktigaste är att aldrig ge upp, aldrig ge omständigheter, tro på dig själv och till soldaten oavsett vad som är på din väg. Det finns upp och ner, men det som än händer måste du lita på och tro på dig själv. för dina drömmar och framgång. Det här har alltid ledt mig. "